Jytyn uusi liittovaltuusto on valittu!

10.10.2020

Jytyn uuteen liittovaltuustoon valittiin suoralla jäsenvaalilla 37 jäsentä. Jyty-vaalien äänestysaika oli 25.9.–8.10. ja ehdokkaita oli 76. Vaalipiireittäin liittovaltuutettuja valittiin
Etelä-Suomesta 10 (5 yleisvaraa), Itä-Suomesta 10 (5 yleisvaraa), Länsi-Suomesta 10 (5 yleisvaraa) ja Pohjois-Suomesta 7 (4 yleisvaraa). Uusista valtuutetuista naisia on 30 ja miehiä 7, joka vastaa liiton jäsenistön sukupuolijakaumaa.

Lisää Jytyn liittovaalien ehdokkaiden saamista äänistä löydät tästä linkistä

Kanta-Hämeestä ehdokkaana oli Riihimäen seudun Jyty ry jäsen Katja Rättyä. Hän sai Etelä-Suomen alueelta toiseksi eniten ääniä, 95 kpl:tta.

Tässä Katja Rättyän terveiset kaikille häntä tukeneille henkilöille:

"Kiitos teille kaikille tsemppauksesta ja kannustuksesta. Tukenne ja panoksenne mahdollistivat, että minut valittiin liittovaltuustoon.
Tukenne  tuntemattomalle, mutta Kanta-Hämäläiselle on ollut huikeaa - arvostan sitä todella paljon.

Kirjoitin esittelyssäni "Sinä voit vaikuttaa, minkälaisia henkilöitä on valtuustossa - sinun äänesi ratkaisee! Ja niin ratkaisi.

Kiitos vielä kerran koko sydämestäni!"